Často sa nám stáva, že si mnohí klienti alebo marketéri myslia o Facebooku niečo, čo nie je pravda. Dnes sme sa rozhodli, že vám vyvrátime pár marketingových mýtov o tejto sociálnej sieti, aby ste mali aktuálne a reálne informácie o tom, ako skutočne vlajková loď Mety funguje.

 

Facebook je mŕtvy

Sami nevieme, kde vznikol tento mýtus. Facebook používa viac ako 3 miliardy ľudí mesačne, preto by sme ho definitívne za mŕtvy nepovažovali. To, čo sa na Facebooku však značne zmenilo, je cieľová skupina. Dnes už Facebook využíva skôr staršia generácia, preto ho však netreba podceňovať. Ľudia v produktívnom veku sú fantastická cieľovka a oplatí sa s ňou pracovať. Nemyslite si, že iba preto, lebo vy Facebook nepoužívate, tam “nikto nie je”.

Stačí mi organika, netreba platiť za reklamy

To tiež nie je pravda a už veľmi dlho. Organické dosahy reklám sa pohybujú medzi 2% – 6% – toľkým vašim fanúšikom sa zobrazí váš obsah, ak zaň nezaplatíte. Napriek tomu, že sa dobrovoľne stali vašimi fanúšikmi, Facebook vás núti investovať do vašej značky a jej viditeľnosti na sociálnych sieťach. Takže ani pri tisícoch fanúšikoch nemáte istotu, že váš obsah ľudia uvidia. Do reklamy na Facebooku sa značkám rozhodne oplatí investovať.

Potrebujem hlavne veľa fanúšikov

Veľa lajkov neznamená automatický úspech. Dôležitejší je engagement a kvalita interakcií, nie iba počet fanúšikov. Jedným z dôvodov je to, čo sme uviedli v odstavci vyššie, sú tu však aj ďalšie. Aktuálne je najdôležitejšou metrikou práve počet zdieľaní daného príspevku, nie počet fanúšikov stránky. Ak sa ľuďom váš obsah skutočne páči a prezdieľajú ho na svojich sociálnych sieťach, aby ho videli aj ich priatelia, je to pre vašu značku obrovský úspech.

Čím viac príspevkov, tým lepšie

Frekvencia príspevkov je dôležitá, ale kvalita a relevantnosť sú kľúčové. Preplňovanie obsahu môže viesť k zníženiu zapojenia vášho publika. Môžu byť otrávení tým, že sa im značka neustále pripomína a ak ich to otrávi príliš, hrozí, že zrušia odber. Obzvlášť ak predávate sezónne produkty (napríklad kožené bundy v lete), pravdepodobnosť, že stratíte fanúšikov, je vysoká. Zároveň, ak je váš rozpočet obmedzený a počet postov vysoký, pripravte sa na to, že väčšinu z nich nikto neuvidí.

Boosting príspevkov je cesta k úspechu

Boostovanie príspevkov môže byť jednoduché, ale nie je vždy najefektívnejšie. Lepšie výsledky môžu priniesť cielené kampane cez Ads Manager. Ads Manager ponúka podrobnejšie možnosti cielenia. Môžete vytvárať publikum na základe demografie, záujmov, správania, či dokonca vlastného zoznamu zákazníkov (custom audiences) alebo podobného publika (lookalike audiences). Pri boostovaní je cielenie omnoho obmedzenejšie. Ads Manager tiež umožňuje robiť A/B testy rôznych reklám, cielení alebo kreatív. Toto vám pomôže zistiť, ktoré verzie reklám fungujú najlepšie. Boostovanie neponúka takúto flexibilitu pri testovaní rôznych premenných.

 

Reklamy na Facebooku sú témou už mnoho rokov. Ak chcete na Facebooku naozaj efektívne predávať, je veľmi dôležité, aby ste sa naučili, ako ich správne nastavovať. Ochotne vám pomôžeme a poradíme na kurze, ktorý z vás za 8 hodín urobí Facebook Ads experta