Marketing je dynamický a neustále sa meniaci svet plný (nielen) kreatívnych výziev. Premýšľate o zmene kariéry a zaujal vás práve marketing? Máme pre vás 6 dôvodov, prečo si myslíme, že kariéra v marketingu je dobrý nápad.

Kreativita

Záleží od pozície, ale ak pracujete ako marketingový kreatívec (copywriter, dizajnér, fotograf…), platia vám za to, že premýšľate. Môže to byť teda tá najlepšia aj tá najhoršia práca na svete. Zároveň. Kreativita nie je nič, s čím sa človek musí narodiť. Ako akýkoľvek iný skill, aj kreativite sa dá naučiť. Najjednoduchšia rada, akú vám od našich kreatívcov môžeme dať je: Sledujte svet okolo seba. Tam sa nachádza všetka inšpirácia, ktorú potrebujete.

Analytické schopnosti

Marketing nie je len o vymýšľaní kreatívnych kampaní, mnohé pozície sa ku kreatíve nedostanú vôbec, sú však nemenej dôležité. Každý nápad musí byť postavený na relevantných dátach. Marketing nie je umenie, je to nákupná psychológia v praxi. A ak chcete predať čo najviac, musíte mať schopnosť analyzovať dáta a spájať súvislosti. Ak sú dáta vaša doména, poobzerajte sa, napríklad, po práci PPC špecialistu.

Vysoký dopyt

Doslova každý, kto podniká a predáva produkty či služby, potrebuje marketing. Dopyt po marketingových špecialistoch z celého spektra je obrovský. Ak máte dostatočné skúsenosti v odbore, nemusíte sa báť o svoju budúcnosť. Reklamné agentúry či klienti hľadajú odborníkov na texty, vizuály, nakrúcanie, reklamné kampane či PPC každý deň. A čo ak skúsenosti nemáte? Urobte si pár kurzov v oblasti, ktorej sa chcete venovať.

Peniaze

Práca v marketingu je dobre platená a mnoho marketérov, ktorí pracovali v odbore a rozhodli sa ho zmeniť, sa po nejakej dobe k marketingu vráti. Po IT je to jedna zo zárobkovo najpriaznivejších oblastí. Málokedy sa vám stane, že vás niekde zamestnajú na TPP a na 99% budete potrebovať živnosť alebo SRO. Tento model je výhodný pre obe strany – vy zarobíte ako špecialista viac a firma má nižšie odvody.

Sloboda

Nielen preto, že ste fakturant a nie zamestnanec. Marketing sa dá robiť od hocikiaľ. Iba špeciálne druhy marketérov (fotografi, video makeri a pod.) sú viazaní na konkrétne miesto výkonu práce. Drvivá väčšina marketingu sa dá robiť na diaľku, ak máte dobrý time management a zodpovedný prístup k práci. Môžete prežiť život na pláži a pracovať pre klientov z celého sveta. A ak už sedíte v nejakej agentúre, slobodu a flexibilitu si užijete pri bežnej dennej agende – nikto nebude riešiť, ak si počas pracovnej doby skočíte do banky, trafiky alebo vybaviť zubára.

Humor

Nie je veľa prác, kde je humor neoddeliteľnou súčasťou danej oblasti, o marketingu to však s pokojným svedomím môžeme tvrdiť. Je jedno, či ste kreatívec alebo analytik, v každej agentúre nájdete ľudí so šibeničným zmyslom pre humor. Práve to je jeden z dôvodov, prečo mnohí zostávajú roky vo firmách a pri prácach, ktoré ich už síce nebavia, no kolektív im prirástol k srdcu. Niektorí tvrdia, že je to ako kamoši z vojnových zákopov – keď ste spolu prežili pár vianočných kampaní, prežijete kadečo.

 

Takže, priatelia, ak hľadáte prácu, v ktorej bude kopa srandy, peňazí, nových vedomostí a sebarealizácie, marketing je vaša cesta. A ak nemáte dosť skúseností alebo chcete zmeniť svoje marketingové zaradenie, máme pre vás množstvo kurzov, ktoré vás naučia všetko, čo potrebujete vedieť, aby ste sa mohli stať našimi kolegami. Nájdete ich na ➡️ Akademio.sk ⬅️