Nikto učený, ani marketingovo podkutý, z neba nespadol. Ak v tomto biznise chceš fungovať ako špecialista, tvoje vzdelávanie nikdy nekončí. Dokonca ani vtedy, keď si v marketingu roky pracoval/a a potom na nejaký čas svoju prácu prerušil/a (napríklad kvôli materskej dovolenke), si nemôžeš myslieť, že sa naspäť vrátiš bez potreby rekvalifikácie. Naše odvetvie sa veľmi často mení, prichádzajú nové trendy, formáty aj médiá a ty o nich musíš vedieť. 

Čo všetko to vyžaduje byť Online marketing expertom a ako je možné, že sa to dá naučiť iba za 90h štúdia? Poďme si to spolu rozobrať a povedať si viac o našom kurze, ktorý ti v plnej výške preplatí Úrad práce. 

Základ je… základ.

Čo je vlastne online marketing? Aké má výhody pre klienta a prečo by ho mal používať? Čo znamená ASAP, zbožák, prezka či brief? A koľko to stojí, ak chceš robiť marketing v online? 

To všetko sú otázky, na ktoré ti odpovieme hneď v úvode kurzu. Jasné definície tu nie sú preto, aby si sa ich naučil naspamäť. Budú však tvojim argumentom pri diskusii s klientom. Ak on bude mať pocit, že svojej práci rozumieš, jeho ochota spolupracovať s tebou bude násobne vyššia. 

Všetci potrebujú web

Webstránka je virtuálna vizitka alebo virtuálna predajňa. Ľudia vyhľadávajú v online všetko, nie je možné sa pri podnikaní vyhnúť vlastnému webu. Aj keby to nebol e-shop, je potrebné vytvoriť miesto, kde sa o klientovi dozvie potenciálny zákazník všetko, čo potrebujeme vedieť. 

V tejto časti kurzu ti ukážeme, aké typy webových riešení existujú, čo má správny web obsahovať, akým chybám sa vyhnúť a ako merať aktivitu na webe tak, aby si na konci mesiaca mohol svojmu klientovi odovzdať report. 

Keď nevieš, kam ideš, nemáš kam prísť aneb Stratégia

Či už ide o sociálne siete, PPC-čka alebo iné kanály, bez ohľadu na to, či je to malý alebo veľký klient – ako marketingový špecialista VŽDY musíš mať pripravenú stratégiu.

A tá by mala obsahovať:
– tvoj vhodný výber mediamixu (nie každý klient má vhodné produkty či služby na Instagram)
– analýzu cieľovej skupiny a vytvorenie tzv. Persóny, ktorá ti pomôže lepšie pochopiť cieľovku a jej nákupné správanie
– odhady rozpočtov
– definovanie cieľov
– a v neposlednom rade reporting a kontrolu, či si to všetko vymyslel a odhadol správne

Niekto channeluje svoju spriaznenú dušu, niekto marketingové kanály

Vybrať si správny channel, na ktorom budeš prezentovať klientovu značku, nie je úplne jednoduché. Niektoré marketéri majú pocit, že to stačí všetko nahádzať všade a počkať, čo bude fungovať. Aj to je cesta – ale pre klienta príliš drahá a pre marketéra dosť nekreatívna. 

Pred pár rokmi urobila napr. DHL skvelý krok, keď namiesto využívania sociálnych sietí na svoju HR kampaň, v ktorej hľadali skladníkov, použila ako základné médium dedinské rozhlasy. Nielen, že kampaň museli po 2 týždňoch zastaviť, lebo mali naplnené stavy, ale agentúra ušetrila klientovi tisíce eur, pretože hlásenia stáli iba 1,50€/ks. Aj takto sa premýšľa nad kanálmi, ktoré sa  využívajú pri prezentácii. 

Pokiaľ ide o online marketing, je nevyhnutné, aby si sa skamarátil so všetkými jeho formami. V našom kurze zistíš všetko, čo potrebuješ vedieť o: 

  • PPC
  • Obsahovom marketingu
  • Influencer marketingu
  • SEO
  • E-mailingu
  • Sociálnych sieťach 
  • Affiliate marketingu 

Reklamy a analýzy, aby klienti nereklamovali a neanalyzovali, či s vami chcú ďalej spolupracovať

Nastavovanie reklám na sociálnych sieťach či PPC-čkach je pre mnohých ľudí príliš technická záležitosť na to, aby mali pocit, že stále pracujú v marketingu. Je to zvlášne, ako verejnosť naše odvetvie vníma. Majú pocit, že marketéri sú tí, ktorí (si) celý deň vymýšľajú a nechávajú prúdiť svoju kreatívu naprieč kanceláriami vystlanými tulivakmi. Nie je to celkom tak. 

V online marketingu existuje množstvo technických špecializácií, ktoré sú nesmierne potrebné. Nastavovanie reklám na sociálnych sieťach alebo vo vyhľadávačoch je jednou z najdôležitejších marketingových špecializácií. Pretože ak vymyslíš niečo úžasné, ale nikto to neuvidí, tak si to nikto ani nekúpi. A za to, aby to ľudia videli, zodpovedajú práve Ads. 

Na kurze Online marketing expert zistíš, ako pracovať s Facebook Ads, Google Ads, Universal analytics aj Google analytics 4, aby si dokázal reklamy nielen správne nastaviť, ale aj zanalyzovať, aký mali úspech, koľko ľudí vďaka nim prišlo na klientov web a kolko klient vďaka tvojej šikovnosti zarobil. 

Na kurze Online marketing expert, ktorý je celý online a môžeš si ho urobiť kedykoľvek, absolvuješ: 

  • 90h štúdia
  • 13 tematických celkov
  • 40 kurzov
  • 268 lekcií
  • rozložiť si ho môžeš na 1-2 mesiace

Staň sa našim kolegom aj ty a využi jedinečnú možnosť mať tento kurz zadarmo. Stačí, ak si prečítaš pokyny v tomto článku a môžeš študovať!